YouTube #SHORTS – sposób na szybki rozwój kanału

YouTube-Shorts

Poznaj i w pełni wykorzystaj potencjał nowego narzędzia od YouTube. Dzięki niemu bez płatnej promocji dotrzesz do nowych odbiorców.

Czym są te szorty?

To krótkie nagrania trwające nie dłużej niż 60 sekund. Są odpowiedzią YouTube na relacje innych mediów społecznościowych. Są też próbą rywalizowania z TikTokiem, który w całości oparty jest na krótkich filmach.

Wyświetlane są tylko na urządzeniach mobilnych w oddzielnych sekcjach pomiędzy propozycjami „zwykłych” filmów.

Ciągle nie wielu polskich twórców publikuje szorty dlatego masz dużo większe szanse, że platforma „wypchnie” twoje nagrania do szerokiej publiczności.

Główny cel publikowania szortów

Te krótkie treści mają swoje dokładnie sprecyzowane zadanie – NOWE SUBSKRYPCJE twojego kanału.To znaczy, że nie ma sensu prosić tu widzów o lajki czy komentarze. Daj odbiorcy jedno proste zadanie, a będzie większa szansa, że je wykona. Jeśli tylko zobaczy i polubi, możliwe, że już do Ciebie nie wróci. 

Nie musisz w każdym nagraniu powtarzać po parę razy „SUBSKRYBUJ”. Zamiast tak nachalnego komunikatu możesz wspomnieć, że na swoim kanale publikujesz więcej filmów o podobnej tematyce.

Jak nagrywać i publikować szorty?

Przede wszystkim pamiętaj, by nagrywać w pionie. Krótki czas i pionowy kadr to dwa podstawowe wyróżniki szortów.

Zawrzyj tam całą myśl, która może zaciekawić twego przyszłego widza. Nie dzieł jednego przekazu na kilka szortów. Ktoś, kto jeszcze Cię nie zna i trafi na takiego szorta, który będzie powiedzmy trzecią częścią dłuższego wywodu, może nie zrozumieć sensu całości. Wtedy nie masz co liczyć na nową subskrypcję.

Pamiętaj, masz mało czasu, by zainteresować widza i dać mu powód, by chciał oglądać więcej twoich produkcji. 

Sama publikacja wygląda tak samo, jak przy zwykłych filmach na tej platformie, poza jednym ważnym szczegółem.
Publikując musisz dodać #Shorts w tytule lub opisie.
Pionowy kadr nagrania i ten hashtag sprawią, że algorytmy YouTube rozpoznają twój materiał i umieszczą go w sekcji proponowanych szortów.

Co możesz zrobić w 60 sekund?

To krótkie filmy, co nie znaczy, że widz, który jeszcze Cię nie zna, zechce poświęcić Ci nawet minutę.

By utrzymać uwagę stosuj krótkie sceny (3-5 sekund).

Daj widzowi powód do uśmiechu, zainspiruj go lub zaspokój jego ciekawość w jakimś wąskim zakresie.

Ile trwa 60 sekund?

Okazuje się to nie takie oczywiste. W rzeczywistości masz 58 sekund i proponuję trzymać się tego czasu. Jeśli opublikujesz coś dłuższego, YouTube utnie ostatnie sekundy.

Jak krok po kroku zrobić ciekawego szorta? 

To tylko propozycje i nie musisz realizować każdego punktu w całości.

  1. Postaraj się pokazywać temat w różnych ujęciach. Pobaw się kadrami, nagrywaj z różnych odległości, z różnych stron, może też w kilku lokalizacjach (by zmieniało się też otoczenie).
  2. Ułóż nagrane sceny w sekwencję.
  3. Możesz dodać teksty – krótkie hasła nawiązujące do tego, o czym mówisz.
    Tekst możesz też wykorzystać, by zachęcić widza do subskrybowania twego kanału.
    Nie umieszczaj tekstu, czy elementów graficznych na samym dole kadru. Zasłonią je ikonki subskrypcji, kciuków itp oraz nazwa twego kanału i krótki opis filmu. Jeśli chcesz, by dodawane elementy były widoczne, masz do dyspozycji około 3/4 wysokości od góry.
  4. Zastosuj ciekawe przejścia między scenami, ale nie przesadź z ozdobnikami. Jeśli nie masz pewności, jakiego przejścia użyć najbezpieczniejsze zawsze będzie zwykłe cięcie.
  5. Dodaj muzykę w tle i efekty dźwiękowe. Jak z każdym dodatkiem, tu też ważny jest umiar i smak. Darmową muzykę i efekty znajdziesz w bibliotece audio YouTube.

Powtarzam, kiedy mogę i teraz nie odpuszczę.

Zadbaj o dźwięk! Daj widzowi szansę usłyszeć i zrozumieć twój przekaz.

Na tym blogu dowiesz się m.in.:

Nieaktywne linki to tytuły zaplanowanych wpisów. Dołącz do listy mailowej, by otrzymać informację o nowych publikacjach.